LOGIN
CONT NOU ADAUGA ARTICOL
Articole > Alimentatie > Ce alimente te ajuta sa ai mai multa energie atunci cand alaptezi
data: 06 Februarie 2015
Alimentatie

Ce alimente te ajuta sa ai mai multa energie atunci cand alaptezi

Alimentatie
autor: Bebebucovina
0 MEMBRI
VOTAT DE

Alimentatia mamicilor care alapteaza este un aspect deosebit de important. Dupa cum probabil stii deja, alimentele pe care le consumi ajung si in laptele pe care il oferi puiului tau iar acest lucru iti reaminteste ca trebuie sa eviti orice il poate afecta pe bebe. In acelasi timp, starea ta de sanatate este la fel de importanta si de aceea, este de preferat sa acorzi deosebita atentie aportului de nutrienti, vitamine si minerale din organismul tau.

Un alt aspect de care mai trebuie sa tii cont este acela ca alaptarea este un proces care consuma importante rezerve de energie din organismul tau. Pentru ca nu poti consuma ceea ce altadata te punea pe picioare in scurt timp (cafea, ciocolata, ceaiuri cu efect energizant, anumite fructe sau tipuri de alimente) iata o lista care iti va fi utila pe toata perioada alaptarii, astfel incat sa nu resimti starile de oboseala accentuata:

1. Lactate
Sunt ideale pentru orice mamica datorita aportului de calciu, vitamina B si vitamina D.

2. Carnea de vita
Un energizant perfect datorita continutului de fier. Aminteste-ti ca o carenta de fier duce la aparitia starilor de oboseala si asa-numita “moleseala” generala.

3. Legumele magice
Fasolea, mazarea, lintea sunt cateva dintre legumele bogate in proteine si fier. Atentie insa la modul cum se simte bebe dupa ce mananci astfel de alimente. Daca ai semne ca ceva nu este in regula, renunta la a mai consuma preparate pe baza acestora.
In schimb, broccoli, spanacul sau salata verde sunt ideale atat pentru tine, cat si pentru bebe.

4. Somonul
Iata un aliment pe care trebuie sa il treci cat mai des pe lista de cumparaturi. Acesta contine acizi grasi denumiti DHA, care au rol benefic asupra starii generale de bine, pentru si tine si bebe. Conform specialistilor, consumul de somon ajuta in mod vizibil la combaterea starilor depresive de dupa nastere.

5. Apa
Desi in compozitia sa nu se regasesc nutrientii de care ai nevoie, apa este esentiala in sanatatea genereala a unei persoane, cu atat mai mult pentru o proaspata mamica. Deshidratarea, chiar si in forma sa cea mai usoara, este una dintre cauzele care duc la lipsa energiei . Aportul de apa este esential pentru buna functionare a tuturor organelor interne, ceea ce duce implicit, la o stare de sanatate mai buna.